Thursday 16 April 2015

"SALAH ke ada adik ketika berumur 22 tahun" ?

assalamualaikum..:)

sejak kena aktifkan blog balik...aku pun asyik nak menaip la...selama ni aku lebih suka tulis dalam diari kisah hidup aku..dah ada blog aku pun tulis jela kat sini..tapi kena la bertapis..:)

untuk pengetahuan semua aku ada adik baru yang baru berusia 5 bulan lebih...ada la kawan2 aku yang terkejut..dan ada yang tak dapat terima.. yang tak dapat terima ni memang over bagi aku.."kau kenapa dia bukan adik kau yang kau nak lebih-lebih kenapa"

antara soalan yang sering ditanya:- antaranya yang negatif

1)kinah kau ada adik..baru 5 bulan..bia betul...??

2)mak sama ke mak lain???

3)berisiko la kinah mak kau umur berapa???

4)kau tak malu ke ada adik waktu umur macam ni?

5)betul ke adik kau? ke anak kau ( ini memang kurang ajar)

6)kalau aku tak tahu laa nak hadapi macam mana?

7)kau dengan dia beza 22 tahun kot..


-aah aku adik yang baru 5 bulan..:) perempuan nama dia aina..betul laa...dia sama muka aku masa kecik cuma versi pputih n mata besar..mak kandung dan ayah kandung aku...aku ad 8 orang adik beradik..3 perempuan 5 lelaki...masa mak aku mengandung mak aku berumur 39 tahun..masa tu aku kat UTM..mula-mula mak rahsia kan pada aku..tapi mase tu aku cuti jadi aku balik rumah nak buat air untuk breakfast dan aku ternampak susu anmum untuk orang mengandung..aku pun menjerit dan panggil mak aku...mak cakap "ala na dah thu" tak jadi nak surprise...masa ni adik bongsu aku amad berumur 4 tahun..dan sekarang 2015 mak akan berumur 40 tahun...tapi xcukup 40 tahun lagi sebab mak lahir bulan 7..hehe ^__^..alhamdulilah Aina lahir sempurna..sebab mak aku muda jadi sibuk la pulak tanya pasal mak aku..ish3

malu ke tak?? kenapa nak malu? bukan nya mak aku mengandung tanpa ada suami...masyarakat kita tak berfikiran terbuka..bila yang mengandung ketika anak sulung berumur 22tahun hidup bahagia sibuk nak tanya malu ke x..sedangkan aku tengok anak angkat artis tu anak tak sah taraf punya la kau minat...xde plak kau nak cakap malu-malu..dengan jawapan yang kau beri bukan salah budak tu..da tu kes adik aku ni kenapa nak malu?? aku tak malu..malah aku gembira macam sekarang ni..aku kat UTM adik aku kat asrama kalau ada yang kat rumah semua pergi sekolah tinggal mak dan ayah aku je..tak ke sunyi hidup mak aku? nant semua da pergi belajar atleast ada yang temankan mak aku..

memang la adik aku...ad kau nampak aku mengandung ke...aku ni memang lah gemuk buncit tapi xde la sampai mengandung..kadang2 dia anggap bende ni macam gurauan..tapi sebenarnya gurauan tu kasar..maaf...nampak je macam aku tak kisah..tapi aku kisah bila hal2 aib macam ni..

kenapa nak ingkar sesuatu takdir...dah takdir tertulis macam tu..terima la..kadang-kadang kita tak dapat nak apa yang kita rancang sebab perancangan Allah tu lebih baik...kadang-kadang ada pasangan yang nak dapat sangat anak tapi x ada rezeki lagi..mungkin Allah akan berikan dia sesuatu yang lebih baik.

maaf entry kali ni agak emotional..sebenarnya tak kisah kalau orang tanya...tapi kadang-kadang cara orang bertanya agak kasar dan kadang-kadang tanya soalan yang tak relevan..

da lama pendam tetiba luah kat sini..haha..ok ni ad gamba aina:-




























No comments:

Post a Comment